Hailtheking’s Weblog

Protect Your Family— FinanciallY

Pilihanraya kecil dua bukit

Pilihanraya kecil kali ini memang panas, lain dari yang lain kerana ia dianggap ‘gauge’ yang paling mutakhir bagi mengetahui sokongan rakyat. Rakyat Malaysia sekarang sudah advance, bukan macam dulu lagi. Kita sudah ‘savvy’ dalam banyak segi – politik, internet, teknologi dan tak buta maklumat lagi dah. Mana-mana attempt untuk memutar belit ataupun menyembunyikan fakta, kirim salam saja… Sekarang mana boleh nak buat macam tu. Suka saya nak senaraikan bagi saya apa yang sangat menarik hati saya mengenai dua bukit ni.

1) Nak tengok sama ada rakyat (sekurang-kurangnya di tempat ini) sama ada mereka menerima kepimpinan Najib.

2) Nak tengok sama ada BN nak tukar strategi atau tidak, nampak ada ubah sikit. Saya rasa bagus sebab letak Muhyidin dan tidak Najib seperti 2 Pilihanraya kecil sebelum ini. Ubahlah sebab nampak isu Najib banyak dimainkan pembangkang.

3) Bagi kes Bukit Gantang, sama ada rakyat mahu kerajaan PR atau BN. Dengan meletak Nizar, ia adalah do-or-die bagi PAS dan kerajaan PR. Adakah rakyat Perak bersama mereka atau tidak?

4) Macamana penerimaan rakyat setempat tentang pemilihan UMNO yang baru berakhir. Sama ada rakyat suka atau tidak dengan barisan baru ini. Adakah rakyat merasa UMNO benar-benar mahu ‘reform’ atau ‘transform’

5) Saya nak tengok dari 15 yang bertanding di Kedah, berapa akan hilang wang pertaruhan. Tak tahu apa yang difikirkan calon-calon bebas ini. Seriuskah mereka bertanding, atau nak glamour saja. Bagi saya mereka ini betul-betul kacau daun.

6) Sentimen kaum indi terhadap Samy Vellu dan MIC.

Kali in saya cuma nak lihat dari sudut BN saja, kerana tempat-tempat ini ‘incumbent’ adalah dari PR dan sebab memang berita nak dapat pun dari media BN saja, Harakah dan Suara keAdilan kan dah kena ban!!

Kalau kali ini BN kalah juga….

March 30, 2009 - Posted by | takaful

3 Comments »

  1. kesal dgn cara bn punya kempen, statik dan sama juga. ubah le sikit.

    Comment by joe | April 1, 2009 | Reply

  2. ilham, aku ingat 3-0. sapa 3 sapa 0, tungguuu

    Comment by Rahman | April 7, 2009 | Reply

  3. PAS forever, BN never

    Comment by kore | April 7, 2009 | Reply


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: